Warto wiedzieć

Naprawa posadzki – jak przygotować podłoże?

Warto wiedzieć > Naprawa posadzki – jak przygotować podłoże?

Naprawa posadzki – jak przygotować podłoże?

Aleksander

01/02/2018

Jeżeli chcielibyśmy pochylić się nad ogólnie potraktowanym tematem posadzek, to zagłębiając się w jego problematykę, za każdym razem dojdziemy do momentu, gdzie pojawi się jedna kwestia: podłoże. Może wyrażenie to dla niektórych z nas brzmi niewinnie i ogólnie, ale tematu nie powinniśmy lekceważyć. W każdym przypadku, gdy mówimy o jakości “posadzki” :  autostrada, droga krajowa, dom, hala produkcyjna czy magazyn, warsztat, kościół, szkoła czy dom – mówimy nie tylko o nawierzchni, chociaż wydaje się to oczywistym, ale również o podłożu pod tą nawierzchnią. W większości przypadków (jeżeli nie w każdym z nich) jakość podłoża, jego parametry wytrzymałościowe oraz  sposób przygotowania ma ogromny wpływ na funkcjonowanie i żywotność “posadzki”, a dokładniej rzecz ujmując jej nawierzchni.

Dlatego, wychodząc na przeciw licznym prośbom i zainteresowaniu poniżej przedstawiamy  kilka istotnych podpowiedzi jak przygotować: podłoże pod posadzkę SpeedFloor PVC

  • podłoże odkurzyć lub starannie zamieść 
  • miejscowe ubytki podłoża oczyścić (szlifierka, groszkownica na młoto-wiertarkę lub szczotka druciana) 
  • po oczyszczeniu i odkurzeniu miejsca ubytków gruntujemy je przystosowanym do tego preparatem 
  • po wyschnięciu gruntu miejsca te wypełniamy masą naprawczą (dysponujemy szeroką ofertą materiałów) 
  • całość podłoża pokrywamy preparatem gruntującym lub impregnatem, w celu związania luźnych cząstek  na jego nawierzchni i zmniejszeniu jego chłonności 

Takie przygotowanie podłoża jest wystarczające do ułożenia posadzki z płytek winylowych. Wytrzymałość na ściskanie  posadzki Speedfloor w tym przypadku jest ograniczona jedynie nośnością samego podłoża, posadzka bowiem wytrzymuje nacisk do 500 kg/cm2  (dotyczy płytki typu Standard)

Jeżeli z uwagi na sposób użytkowania posadzki Speedfloor PVC (np. drogi transportowe wózków widłowych lub ciężkich wózków transportowych innego typu, rampy wjazdowe,  skrzyżowania wewnątrz zakładowych dróg transportowych o dużym natężeniu ruchu kołowego, ….) niezbędnym będzie przyklejenie jej elementów do podłoża, używamy do tego kleju PU dwuskładnikowego, a samo podłoże możemy przygotować dodatkowo przez wykonanie warstwy wyrównująco-wzmacniającej, o ile jest to konieczne.

error:
Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny. Kontynuując przeglądanie strony akceptujesz naszą politykę cookies
Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny. Kontynuując przeglądanie strony akceptujesz naszą politykę cookies